Alors qu'en Europe, le Groupe de l'article 29 discutait avec les représentants de l'European Advertising Standards Alliance et de l'IAB (Internet architecture board) Europe des mesures pour encadrer la publicité comportementale au regard des modifications apportées à la Directive 2002/58/CE ("e-Privacy Directive"), aux États-Unis le Subcommittee on Commerce, Manufacturing, and Trade tenait une séance intitulée “Internet Privacy: The Impact and Burden of EU Regulation" durant laquelle il a été question de la Directive 1995/46/CE ("Data Privacy Directive").
Pour plus de détails, voir notamment:
- ARTICLE 29 DATA PROTECTION WORKING PARTY, "Meeting with industry on Online Behavioural Advertising", Press Release, September 14, 2011.
- "Article 29 Working Party Meets with Europe's Online Advertising Industry to Discuss Self-Regulatory Framework", Privacy and Information Security Law Blog, September 16, 2011.
- ELECTRONIC PRIVACY INFORMATION CENTER, "U.S. and European Consumer Groups Encourage Congress to Learn from EU Data Directive", Latest News, September 14, 2011.
- HOUSE ENERGY AND COMMERCE COMMITTEE, "Subcommittee on Commerce, Manufacturing, and Trade Examines Negative Impacts of EU Privacy Regulations on Businesses, Consumers", Breaking News, September 15, 2011.
- Micheal BEDER, "House Subcommittee Holds Hearing On EU Data Privacy Directive", Inside Privacy", September 16, 2011.
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